Ogłoszenie o naborze Dyrektor Żłobka Samorządowego w Gminie Kamienna Góra wraz z funkcją opiekuna.
1. Liczba lub wymiar etatu: pełny etat – Dyrektor żłobka (½ etatu), opiekun w żłobku (½ etatu)
Miejsce wykonywania pracy: Żłobek Samorządowy w Gminie Kamienna Góra z siedzibą: Krzeszów ul. Betlejemska 1B, 58-405 Krzeszów.
2. Główny zakres zadań wykonywanych na danym stanowisku:
1) Kierowanie działalnością żłobka, reprezentowanie go na zewnątrz oraz realizacja zadań wynikających z obowiązujących przepisów prawa oraz statutu żłobka oraz wewnętrznych uregulowań prawnych,
2) Nadzór merytoryczny i organizacyjny nad realizacją zadań żłobka, zapewnienie prawidłowego funkcjonowania żłobka,
3) Właściwe i zgodne z przepisami dysponowanie środkami finansowymi,
4) Inicjowanie i wdrażanie działań mających na celu pozyskiwanie środków pozabudżetowych na projekty związane z realizacją zadań żłobka,
5) Zarządzanie powierzonym mieniem, sprawowanie nadzoru nad prawidłowym zabezpieczeniem majątku,
6) Współdziałanie z instytucjami, organizacjami społecznymi i innymi podmiotami w celu realizacji zadań jednostki,
7) Wykonywanie zadań w zakresie zwierzchnika służbowego nad zatrudnionymi pracownikami jednostki,
8) Zapewnienie właściwej opieki pielęgnacyjnej, edukacyjnej i opiekuńczo – wychowawczej z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dzieci,
9) Sprawowanie opieki nad dziećmi w wieku do lat 3,
10) Systematyczna aktualizacja wiedzy i umiejętności w zakresie usług opieki i wczesnej edukacji dzieci w wieku do lat 3, metodyki i praktyki pracy z dziećmi, zrozumienia potrzeb dzieci, współpracy z rodzicami oraz dbania o własny dobrostan, w szczególności przez samokształcenie, udział w szkoleniach lub wsparcie ze strony podmiotu prowadzącego żłobek.
3. Wymagania niezbędne:
1) Obywatelstwo polskie.
2) Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
3) Brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
4) Nieposzlakowana opinia.
5) Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku.
6) Wykształcenie wyższe i co najmniej 3 lata doświadczenia w pracy z dziećmi albo co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe oraz 5 lat doświadczenia w pracy z dziećmi.
7) Kwalifikacje dla opiekuna żłobka:
a) Kwalifikacje: pielęgniarki, położnej, opiekunki dziecięcej, nauczyciela wychowania przedszkolnego, nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej lub pedagoga opiekuńczo-wychowawczego, pedagoga społeczno-wychowawczego, pedagoga wczesnej edukacji, terapeuty pedagogicznego lub ukończone studia lub studia podyplomowe na kierunku lub specjalności: wczesne wspomaganie rozwoju, wspomaganie rozwoju dzieci w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w żłobkach i przedszkolach, edukacja prorozwojowa, pedagogika małego dziecka, psychologia dziecięca, psychologia wspierania rozwoju i kształcenia lub psychologia wychowawcza.
albo
b) Ukończone nie wcześniej niż 2 lata przed podjęciem zatrudnienia jako opiekun, szkolenie z udzielania dziecku pierwszej pomocy oraz co najmniej wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, którego program obejmuje zagadnienia związane z opieką nad małym dzieckiem lub jego rozwojem i ukończone 80-godzinne szkolenie w celu uaktualnienia i uzupełnienia wiedzy oraz umiejętności.
8) Wypełnianie obowiązku alimentacyjnego, w przypadku gdy taki obowiązek został nałożony tytułem wykonawczym lub zatwierdzony przez sąd.
9) Rękojmia należytego sprawowania opieki nad dziećmi.
10) Kandydat nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.
11) Nie został wydany wobec kandydata zakaz pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi.
12) Brak pozbawienia władzy rodzicielskiej oraz brak zawieszenia lub ograniczenia władzy rodzicielskiej.
13) Znajomość przepisów prawnych, niezbędnych do wykonywania zadań na w/w stanowisku,
a w szczególności dotyczących: opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, finansów publicznych, przepisów prawa pracy, BHP, przeciwpożarowych, postępowania administracyjnego, zamówień publicznych, ochrony danych osobowych, funkcjonowania gminnych jednostek budżetowych.
4. Wymagania dodatkowe:
1) Umiejętność sprawnej i efektywnej organizacji pracy oraz kierowania zespołem pracowników.
2) Umiejętności managerskie, inicjatywa i dynamika w działaniu.
3) Odporność emocjonalna i umiejętność sprawnego działania w sytuacjach stresowych.
4) Gotowość do stałego samodoskonalenia.
5) Odpowiedzialność, systematyczność i komunikatywność.
6) Wysoka kultura osobista.
7) Znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych.
8) Dyspozycyjność.
5. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
1) list motywacyjny;
2) życiorys (CV);
3) kserokopie / skany świadectw pracy;
4) kserokopie / skany lub odpisy świadectw, dyplomów potwierdzających wykształcenie lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów (w razie potrzeby oryginały do wglądu dla Komisji Rekrutacyjnej);
5) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach (w razie potrzeby oryginały do wglądu dla Komisji Rekrutacyjnej);
6) kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie;
7) koncepcja funkcjonowania nowo utworzonego żłobka,
8) pisemne oświadczenia od kandydata o spełnianiu n/w wymagań:
- oświadczenie o braku prawomocnego wyroku sądu skazującego za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe i o tym, że nie toczy się w stosunku do kandydata żadne postępowanie karne lub karno-skarbowe;
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
- posiadania obywatelstwa polskiego;
- braku pozbawienia władzy rodzicielskiej oraz braku zawieszenia lub ograniczenia władzy rodzicielskiej;
- wypełniania obowiązku alimentacyjnego, w przypadku gdy taki obowiązek został nałożony tytułem wykonawczym lub zatwierdzony przez sąd;
- braku zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem finansami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz.U.2024.104);
- braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowania przedmiotowego stanowiska;
- kandydatowi nie są znane okoliczności mogące mieć wpływ na jego nieposzlakowaną opinię,
- kandydat nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;
- nie toczy się przeciwko kandydatowi postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego, umyślne przestępstwo skarbowe lub postępowanie dyscyplinarne;
- rękojmia należytego sprawowania opieki nad dziećmi;
9) zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach rekrutacyjnych z klauzulą informacyjną;
10) kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U.2022.530) jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność;
11) mile widziane referencje z poprzednich zakładów pracy;
12) inne dodatkowe dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności;
13) dowód osobisty do wglądu.
W przypadku zatrudnienia wymagane będzie zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego.
Wszelkie sporządzone osobiście przez kandydata dokumenty winny być własnoręcznie podpisane, a w przypadku złożenia kserokopii dokumentów powinny być one potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem. Na żądanie organu prowadzącego placówkę, kandydat jest obowiązany przedstawić oryginały dokumentów.
6. Dodatkowe informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę publikacji niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie przekroczył 6%.
Dokumenty należy składać lub przesyłać (liczy się data wpływu do urzędu gminy) do dnia 28 czerwca 2024 r. do godz. 14.00 na adres:
Urząd Gminy Kamienna Góra
ul. Aleja Wojska Polskiego 10
58-400 Kamienna Góra
w zamkniętej kopercie z dopiskiem na kopercie „Nabór na stanowisko Dyrektora Żłobka Samorządowego w Gminie Kamienna Góra wraz z funkcją opiekuna w żłobku”.
Mail: urzad@gminakg.pl
Dokumenty złożone po terminie podlegają odrzuceniu, a kandydaci nie są dopuszczeni do dalszego etapu naboru. Kandydaci zostają powiadomieni o odrzuceniu oraz o możliwości odbioru dokumentów aplikacyjnych. Po upływie wyznaczonego terminu nieodebrane dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone.
Inne informacje:
Kandydaci, którzy zakwalifikują się do kolejnego etapu naboru zostaną poinformowani telefonicznie lub drogą elektroniczną na adres e-mail o terminie, czasie i miejscu przeprowadzenia kolejnego etapu naboru. Dodatkowych informacji można uzyskać pod numerem telefonu 75 610 62 83. Z Regulaminem naboru można zapoznać się w Urzędzie Gminy Kamienna Góra (pok. 302) oraz Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy – Zarządzenie Nr 56/2020 Wójta Gminy Kamienna Góra z dnia 7.10.2020 r.
| Wójt Gminy /-/ Patryk Straus |
Kamienna Góra, dnia 18.06.2024 r.