Zaświadczenie potwierdzające okres pełnienia funkcji sołtysa.
Od 1 lipca 2023 r. Wójt Gminy Kamienna Góra będzie przyjmował wnioski o wydanie zaświadczenia potwierdzającego okres pełnienia funkcji sołtysa w sołectwie należącym terytorialnie do Naszej Gminy. Wniosek można złożyć w Sekretariacie Urzędu (pokój nr 201), przesłać pocztą na adres Urzędu Gminy Kamienna Góra, Al. Wojska Polskiego 10, 58-400 Kamienna Góra lub elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP.
Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego okres pełnienia funkcji sołtysa.
Opłaty
Brak
Termin i sposób załatwienia
7 dni od dnia złożenia wniosku
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 26 maja 2023 r. o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Inne informacje
Wójt wydaje zaświadczenie potwierdzające okres pełnienia funkcji sołtysa w przypadku, gdy posiada dokumenty, z których wynika, że dana osoba pełniła tą funkcję. Jeżeli Urząd Gminy Kamienna Góra nie będzie dysponował danymi potwierdzającymi okres pełnienia przez wnioskodawcę funkcji sołtysa, zostanie wydane postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia ze względu na brak danych potwierdzających okres pełnienia funkcji. Postanowienie to należy dołączyć do wniosku o przyznanie świadczenia składanego do KRUS-u. W przypadku braku dokumentów potwierdzających spełnienie wymogu pełnienia funkcji sołtysa przez co najmniej dwie kadencje nie mniej niż 8 lat zaświadczenie będzie mogło być zastąpione pisemnym oświadczeniem złożonym przez wnioskodawcę o spełnieniu tego wymogu, potwierdzonym pisemnymi oświadczeniami złożonymi przez co najmniej 5 osób zamieszkujących w sołectwie w czasie, w którym wnioskodawca pełnił w nim funkcję sołtysa.
O świadczenie może się ubiegać osoba, która:
• pełniła funkcję sołtysa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym przez okres co najmniej dwóch kadencji nie mniej niż 8 lat, (do okresu o którym mowa, wlicza się również okres pełnienia funkcji sołtysa na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, jeżeli osoba ta następnie pełniła funkcję sołtysa na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym). Przy ustalaniu okresu pełnienia funkcji sołtysa nie jest wymagane zachowanie ciągłości pełnienia tej funkcji.
• osiągnęła odpowiedni wiek: w przypadku kobiet 60 lat, a w przypadku mężczyzn 65 lat,
• nie była skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe popełnione w związku z pełnieniem funkcji sołtysa.
Formularze i załączniki
Wzór wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego okres pełnienia funkcji sołtysa.