Gmina Kamienna Góra
Powróć do: Kultura

Rejestr instytucji kultury

 

I. Podstawa prawna

  • art. 14 ust.1 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2012 r. poz. 406)
  • rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz.U. z 2012 r. poz. 189)

II. Informacje

  1. Rejestr instytucji kultury jest prowadzony w postaci elektronicznej.
  2. Niezależnie od prowadzonego rejestru, dla każdej instytucji kultury zakłada się i prowadzi oddzielnie elektroniczną księgę rejestrową.
  3. Zmiany wpisu w rejestrze dokonuje się z urzędu albo na wniosek dyrektora instytucji kultury lub osoby przez niego upoważnionej.
  4. Wniosek o dokonanie zmiany wpisu w rejestrze składa się w postaci papierowej, w jednym egzemplarzu, albo w postaci elektronicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565 z późn. zm.).
  5. Do wniosku dołącza się dokumenty stanowiące podstawę dokonania zmiany wpisu w rejestrze.
  6. Dane zawarte w rejestrze udostępnia się przez: otwarty dostęp do zawartości rejestru, w tym publikację w Biuletynie Informacji Publicznej organizatora, wydanie odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej.
  7. Organizator prowadzący rejestr instytucji kultury wydaje urzędowo poświadczony odpis każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie.
  8. Odpis z rejestru instytucji kultury może być pełny lub skrócony.
  9. Odpis pełny zawiera treść wszystkich wpisów dokonanych w księdze rejestrowej.
  10. Odpis skrócony zawiera treść aktualnych wpisów dokonanych w rejestrze.

III. Opłaty

Wydanie odpisu, o którym mowa podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej stronicy zgodnie z art. 4 ustawy o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz. U. 2012 r. poz. 1282 z późn. zm.).

IV. Sposób załatwienia sprawy:

Wydanie odpisu z rejestru.

V. Tryb odwoławczy:

brak

VI. Termin załatwienia

14 dni od dnia otrzymania wniosku.

 

VII. Sprawę prowadzi:

Referat ogranizacyjno-społeczny

pokój nr 208

tel. 756106262

VIII. Dokumenty do pobrania:

  1. Wniosek o dokonanie zmian wpisu w Rejestrze Instytucji Kultury,
  2. Wniosek o wydanie odpisu z Rejestru Instytucji Kultury,

REJESTR INSTYTUCJI KULTURY