Gmina Kamienna Góra

Taryfy i rozliczenia z odbiorcami za dostarczanie wody i odprowadzenie ścieków.

I. Podstawa prawna

 

II. Sposób załatwienia sprawy:

  • Rozliczenia za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzenie ścieków są prowadzone przez usługodawcę z odbiorcami usług na podstawie określonych w taryfach cen stawek opłat oraz ilości dostarczonej wody i odprowadzonych ścieków.

  • Zestawienie cen i opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków zatwierdzonych decyzją V.RZT.70.60.2024 Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu – Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie z dnia 26 sierpnia 2024r., (DECYZJA oraz TARYFA OPŁAT do pobrania) . 

  • Ilość wody dostarczonej do nieruchomości ustala się na podstawie wskazań wodomierza głównego, a w przypadku jego braku w oparciu o przeciętne normy zużycia wody.

  • Ilość odprowadzanych ścieków ustala się na podstawie wskazań urządzeń pomiarowych, a w razie jego braku ilość odprowadzanych ścieków ustala się na podstawie umowy jako równą ilość wody pobranej lub określonej w umowie.

  • W rozliczeniach odprowadzonych ścieków, ilość bezpowrotnie zużytej wody uwzględnia się wyłącznie w przypadkach, gdy wielkość jej zużycia na ten cel ustalona jest na podstawie dodatkowego wodomierza zainstalowanego na koszt odbiorcy usług.

  • Obowiązują miesięczne okresy rozliczeniowe. Odczyty prowadzone są w systemie kwartalnym. Inkasent wystawia jedna fakturę z odczytem rzeczywistym oraz dwie faktury prognozowane na dwa następne okresy rozliczeniowe.Faktury są wystawiane na miejscu u odbiorcy. Natomiast na życzenie klienta po podaniu stanu wodomierza osobiście lub telefonicznie, faktury wystawiane są w siedzibie Urzędu Gminy i odbierane lub przesyłane pocztą.

 

IV. Opłaty

  • Należności można wpłacać bez dodatkowych opłat u sołtysów wsi na nr konta: 02839500010000207520030026 w Banku Spółdzielczym w Kamiennej Górze.

 

V. Termin załatwienia

  • Odbiorca zobowiązany jest zapłacić w ciągu 14 dni od daty otrzymania faktury.

  • W razie uwzględnienia reklamacji, ewentualna nadpłata zostanie zaliczona na poczet przyszłych należności, a na żądanie odbiorcy usług jej zwrot następuje w ciągu 14-u dni od daty złożenia wniosku w tej sprawie.

 

VI. Sprawy prowadzą:

 

Referat Wodociągów i Kanalizacji

pokój nr 304

tel. 756106274

 

Pliki do pobrania:

CCE_000299.pdf
Format: pdf, 2.27 MB