I. Podstawa prawna.
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy
II. Wymagane dokumenty.
Formularz CEIDG-1
Do wglądu: dowód osobisty.
III. Sposób załatwienia sprawy.
Wprowadzenie danych do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
IV. Tryb odwoławczy.
Nie ma trybu odwoławczego.
V. Opłaty.
nie pobiera się
VI. Termin załatwienia.
niezwłocznie - nie później niż w dniu roboczym następującym po dniu jego otrzymania.
VII. Uwagi dodatkowe.
Zaprzestanie działalności należy zgłosić w terminie 7 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej.
Data zaprzestania nie może być datą przyszłą (w przypadku działalności nierozpoczętej, data zaprzestania może być data przyszłą, lecz nie dalszą niż deklarowana data rozpoczęcia działalności oraz nie może być wcześniejsza niż data rozpoczęcia działalności).
Wniosek o wpis do CEIDG-1 można także złożyć:
w dowolnym Urzędzie Gminy w Polsce.
bezpośrednio elektronicznie do CEIDG.
pocztą do dowolnego Urzędu Gminy w Polsce za notarialnym poświadczeniem własnoręczności podpisu.
VIII. Sprawę prowadzi.
Referat Ogranizacyjno-Społeczny
tel. 756106262
pokój nr 208
IX. Załączniki do pobrania
Formularz CEIDG-1 - wniosek o wpis do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
Załącznik CEIDG-MW - formularz dodatkowych miejsc wykonywania działalności gospodarczej,
Załącznik CEIDG-RB – formularz dodatkowych rachunków bankowych,
Załącznik CEIDG-RD – formularz dot. wykonywanej działalności gospodarczej (kody PKD),
Załącznik CEIDG-POPR - formularz do dokonywania korekt w przypadku pomyłek,
Załącznik CEIDG-SC – formularz dodania spółek cywilnych,
Załącznik CEIDG-PN – formularz udzielonych pełnomocnictw,
Załącznik CEIDG-ZS – formularz dodania zarządcy sukcesyjnego,
Instrukcja wypełniania wniosku CEIDG.
Dodatkowe informacje można znaleźć w serwisie www.mikroporady.pl oraz na stronie www.biznes.gov.pl.
Pliki do pobrania: