Dofinansowanie usuwania azbestu
I. Podstawa prawna
Uchwała Rady Gminy Kamienna Góra nr XVIII/91/12 z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie przyjęcia „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Kamienna Góra wraz z inwentaryzacją miejsc występowania wyrobów budowlanych zawierających azbest na terenie gminy Kamienna Góra "
Ogłoszenie Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu o konkursowym naborze wniosków związanych z usuwaniem azbestu na dany rok; strona internetowa WFOŚiGW we Wrocławiu, Zakładka Ogłoszenia https://wfosigw.wroclaw.pl/ogloszenia/konkursynabory
Ogłoszenie Wójta Gminy Kamienna Góra o naborze wniosków na demontaż, transport i utylizację wyrobów azbestowych uzależnione od terminu ogłoszenia naboru wniosków przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu publikowane na stronie internetowej Urzędu https://www.gminakamiennagora.pl/ w Aktualnościach z Gminy Kamienna Góra.
II. Wymagane dokumenty
Wniosek wraz z załącznikami na realizację przedsięwzięcia inwestycyjnego związanego z demontażem, zbieraniem, transportem i utylizacją wyrobów zawierających azbest, zawierający nst. informacje:
1. Imię i nazwisko oraz adres wnioskodawcy (właściciela budynku/działki).
2. Lokalizację budynku (adres) i sposób jego użytkowania.
3. Numer ewidencyjny działki.
4. Rodzaj wyrobu zawierającego azbest (np. płyty: wysoka fala, niska fala, płaskie).
5. Ilość wyrobów zawierających azbest przeznaczonych do utylizacji (w m2 lub kg).
6. Deklarowany termin realizacji zadania.
7. Zakres wniosku:
demontaż, transport i utylizację wyrobów
tylko transport i utylizację wyrobów.
III. Sposób załatwienia sprawy
1. Przyznanie dofinansowania uzależnione jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku o dotację przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu (zawiadomienie) oraz możliwości finansowanych gminy (zabezpieczonych środków finansowych na ten cel w budżecie gminy).
2. Wybór wykonawcy, który będzie realizował usługę na terenie gminy.
3. Usuwanie azbestu z terenu gminy – termin uzależniony od wykonawcy oraz wynikający z regulaminu konkursu WFOŚiGW.
IV. Tryb odwoławczy
Nie przewidziano.
V. Opłaty
Nie wymagane.
VI. Termin załatwienia sprawy
W danym roku kalendarzowym dofinansowanie usuwania azbestu i termin realizacji zadania uzależniony od przyznania środków finansowych przez WFOŚiGW oraz terminu prowadzenia prac przez wykonawcę zadania.
VII. Sprawę prowadzi
inspektor Wioleta Bakszas/referent Natalia Bielska
II piętro pokój nr 305
tel. 756106011
VIII. Informacje dodatkowe
Azbest usunięty we własnym zakresie może być złożony na nieruchomości i odpowiednio zabezpieczony np. poprzez ostreczowanie i umieszczenie na paletach lub w workach typu big-bag.