Dofinansowanie usuwania azbestu
I. Podstawa prawna.
Uchwała Rady Gminy Kamienna Góra nr XVIII/91/12 z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie przyjęcia „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Kamienna Góra wraz z inwentaryzacją miejsc występowania wyrobów budowlanych zawierających azbest na terenie gminy Kamienna Góra "
Ogłoszenie Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu o konkursowym naborze wniosków związanych z usuwaniem azbestu na dany rok; strona internetowa WFOŚiGW we Wrocławiu, Zakładka Aktualności https://wfosigw.wroclaw.pl/aktualnosci/a_2346,oglaszamy-nabor-wnioskow-w-ramach-programu-azbest-2025
Ogłoszenie Wójta Gminy Kamienna Góra o naborze wniosków na demontaż, transport i utylizację wyrobów azbestowych uzależnione od terminu ogłoszenia naboru wniosków przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu publikowane na stronie internetowej Urzędu https://www.gminakamiennagora.pl/ w Aktualnościach z Gminy Kamienna Góra.
II. Wymagane dokumenty.
Wniosek wraz z załącznikami na realizację przedsięwzięcia inwestycyjnego związanego z demontażem, zbieraniem, transportem i utylizacją wyrobów zawierających azbest, zawierający nst. informacje:
1. Imię i nazwisko oraz adres wnioskodawcy (właściciela budynku/działki).
2. Lokalizację budynku (adres) i sposób jego użytkowania.
3. Numer ewidencyjny działki.
4. Rodzaj wyrobu zawierającego azbest (np. płyty: wysoka fala, niska fala, płaskie).
5. Ilość wyrobów zawierających azbest przeznaczonych do utylizacji (w kg).
6. Deklarowany termin, w którym azbest będzie gotowy do odbioru.
7. Zakres wniosku:
tylko zbieranie, transport i unieszkodliwianie wyrobów.
III. Sposób załatwienia sprawy.
1. Przyznanie dofinansowania uzależnione jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku o dotację przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu (zawiadomienie) oraz możliwości finansowanych gminy (zabezpieczonych środków finansowych na ten cel w budżecie gminy).
2. Wybór wykonawcy, który będzie realizował usługę na terenie gminy.
3. Usuwanie azbestu z terenu gminy – termin uzależniony od wykonawcy oraz wynikający z regulaminu konkursu WFOŚiGW.
IV. Tryb odwoławczy.
Nie przewidziano.
V. Opłaty.
Nie wymagane.
VI. Termin załatwienia sprawy.
W danym roku kalendarzowym dofinansowanie usuwania azbestu i termin realizacji zadania uzależniony od przyznania środków finansowych przez WFOŚiGW oraz terminu prowadzenia prac przez wykonawcę zadania.
VII. Sprawę prowadzi.
referent Natalia Bielska
II piętro pokój nr 305
tel. 756106011
Konrad Ołdakowski
II piętro pokój nr 303
tel. 756106290
VIII. Informacje dodatkowe.
Azbest usunięty we własnym zakresie może być złożony na nieruchomości i odpowiednio zabezpieczony np. poprzez ostreczowanie i umieszczenie na paletach lub w workach typu big-bag