I. Podstawa prawna
Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1336).
II. Wymagane dokumenty
Zgłoszenie złomów lub wywrotów na terenie nieruchomości (usunięcie złomów lub wywrotów nie wymaga uzyskania zezwolenia na usunięcie wydawanego w drodze decyzji administracyjnej).
III. Sposób załatwienia sprawy
Złomy lub wywroty drzew z terenu nieruchomości można usunąć po wcześniejszym zgłoszeniu Wójtowi Gminy oraz przeprowadzeniu oględzin potwierdzających, że drzewa lub krzewy stanowią złom lub wywrot. Z oględzin sporządzany jest protokół. W protokole podaje się w szczególności informację o terminie, miejscu i przyczynie usunięcia drzewa lub krzewu oraz liczbie drzew lub powierzchni usuniętych krzewów oraz dołącza się dokumentację fotograficzną przedstawiającą usunięte drzewo lub krzew.
IV. Tryb odwoławczy
Nie dotyczy.
V. Opłaty
Nie dotyczy.
VI. Termin załatwienia sprawy
W ciągu miesiąca.
VII. Sprawę prowadzi
inspektor ds. ochrony środowiska Wioleta Bakszas / referent ds. ochrony środowiska Natalia Bielska
II piętro pokój nr 305
tel. 756106011
VIII. Informacje dodatkowe
Definicje ustawowe:
- wywrot – drzewo lub krzew wywrócone w wyniku działania czynników naturalnych, wypadku lub katastrofy w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym lub katastrofy budowlanej;
- złom - drzewo, którego pień uległ złamaniu lub krzew, którego pędy uległy złamaniu w wyniku działania czynników naturalnych, wypadku lub katastrofy w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym lub katastrofy budowlanej.